Търсене

О, не: кратки дремки! Как да удължа дрямката на бебето?

Актуализирано: 6.03


сън бебе сън новородено консултации по детски сън трудно приспиване дълго приспиване плач при заспиване консултации по детски сън консултант по сън консултант по детски сън режим на съня регресия на съня ранно събуждане нощни събуждания будене нощем буди приложение уебинар курс нощен сън норми детска градина рутина вечерна рутина преди лягане пътуване с бебе сън в креватче самостоятелно заспиване заспива само кошара смяна на времето превъртане на часовника чувалче за сън възглавница регресии скок в растежа кърмене нощно кърмене нощно хранене страх от тъмното кошмари нощни терори неспокоен сън късно лягане смучене на палец биберон залъгалка изправяне в леглото

Този сценарий звучи ли ви познато?


Бебето ви се буди сутрин след добър нощен сън. Храните го, преобувате го, играете си и после правите кратка разходка. Като се приберете вкъщи го люлеете леко и щом заспи го поставяте в креватчето за сутрешната дрямка.


И тогава точно след 30 минути бебето се буди сърдито и недоспало, но въпреки това твърдо решено да не заспи отново. Поне не и до следващата тридесетминутна дрямка.


Така че след половин час опити да го приспите отново, най-накрая се предавате, надявайки се, че бебето ще бъде толкова уморено, когато следобедната му дрямка наближи, че да поспи добре. И това само за да се разиграе същия сценарий, гаранция за кисело и преуморено бебе до края на деня.


Сънят, подобно на храненето, е един от елементите, при които бебето има последната дума дали ще си сътрудничи или не, така че няма смисъл да насилваме нещата. Ако отказва да заспи, просто оставянето му в леглото едва ли ще свърши чудеса.


И така, ето какво се случва и какво да направите.

сън бебе сън новородено консултации по детски сън трудно приспиване дълго приспиване плач при заспиване консултации по детски сън консултант по сън консултант по детски сън режим на съня регресия на съня ранно събуждане нощни събуждания будене нощем буди приложение уебинар курс нощен сън норми детска градина рутина вечерна рутина преди лягане пътуване с бебе сън в креватче самостоятелно заспиване заспива само кошара смяна на времето превъртане на часовника чувалче за сън възглавница регресии скок в растежа кърмене нощно кърмене нощно хранене страх от тъмното кошмари нощни терори неспокоен сън късно лягане смучене на палец биберон залъгалка изправяне в леглото носене на ръце

Бебетата (като всички нас) спят на цикли. Започваме с фаза на лек сън, когато се будим лесно, после постепенно изпадаме във фаза на дълбок сън, когато е възможно дори и силни шумове да не ни събудят. Това е най-хубавия сън – този, който ни връща възстановителните сили и нашите мозъци и тела извършват всичката „работа по поддръжката ни“, за да сме свежи, с ясен ум и енергични.


Щом стигнем края на фазата на дълбокия сън, постепенно започваме да се завръщаме към лекия сън и обикновено се събуждаме за няколко секунди преди да се унесем отново и всичко това да се повтори.


При възрастните един такъв цикъл в трае около час и половина. При бебетата понякога е не по-дълъг от 30-40 минути.


Ето защо, това, че бебето ви се буди след 30 минути, е съвсем естествено явление. „Но“, сигурно си мислите, „имам приятели, чиито бебета спят непробудно по два-три часа на дрямка…“ И ще сте прави отчасти. Но в буквален смисъл, те просто успяват да свържат няколко цикъла на сън. И единствената разлика между тях и вашето бебе е…


…внимание…


Те са се научили да заспиват отново сами.


Това е. Това е сърцевината на проблема. Когато бебето ви може да заспива отново без помощ, то ще започне да свързва циклите на съня като абсолютен шампион. Ще се буди по-отпочинало и (нека не си кривим душата) мама ще се радва на два часа свободно време. (Като родители признаваме, че „свободно време“ може да се тълкува много разтегливо и не значи същото като в ерата преди децата, но все пак си е време, в което да посвършим още нещо и затова го оценяваме).


Затова нека се върнем в началото, където се готвите да полюлеете бебето на ръце и да го сложите заспало в креватчето за дрямка.


Стоп кадър: ето къде ви е необходимо да направите промените. Защото в този сценарий използвате това, което консултантите наричаме „асоциация за заспиване“.



сън бебе сън новородено консултации по детски сън трудно приспиване дълго приспиване плач при заспиване консултации по детски сън консултант по сън консултант по детски сън режим на съня регресия на съня ранно събуждане нощни събуждания будене нощем буди приложение уебинар курс нощен сън норми детска градина рутина вечерна рутина преди лягане пътуване с бебе сън в креватче самостоятелно заспиване заспива само кошара смяна на времето превъртане на часовника чувалче за сън възглавница регресии скок в растежа кърмене нощно кърмене нощно хранене страх от тъмното кошмари нощни терори неспокоен сън късно лягане смучене на палец биберон залъгалка изправяне в леглото носене на ръце

Асоциациите са всичко, което бебето ви използва, за да направи прехода от будно състояние към сън. Залъгалките са най-честия пример, но има и много други като например храненето, носенето, пеенето, подскачането на гимнастическа топка и возенето в кола.


В никакъв случай не казвам, че не трябва да люлеете бебето си, да му четете, пеете и да го обичате до полуда. Това е задължително.


Само че не и до степен това да го приспи.


Щом дойде момента за лягане, най-добрият сценарий е просто бебето да заспи само в креватчето си.


Въпросът „как?“ е винаги този с най-сложен отговор. Повече по темата можете да прочетете тук. И да, иска се постоянство, и усърдие, и ясен план за следване, но помислете – само след няколко дни до седмици ще можете да се наслаждавате на удоволствието от хубавия сън. И бебето ви ще бъде по-щастливо, здраво и енергично.


Някои от другите насоки, които ще помогнат за удължаване на дремките:


● Затъмнете спалнята възможно най-много. Вземете блекаут завеси, или щори. Или ако търсите временно и бюджетно решение само докато бебето се научи да заспива, залепете черни чували на прозорците. О, да, правили сме го с клиенти докато работим. И действа. Няма нужда да е красиво, а функционално и все пак е временно.


● Машината за бял шум ще е полезна, ако бебето е склонно да се буди от лаенето на кучето или дрелката на съседа. Само се уверете, че не е поставена твърде близо до ушите на бебето и че шумът не е твърде силен. 50 dB е препоръчителния лимит.


● Ако изпитвате затруднение с прилагането на тези предложения, можете да се свържете с нас за съдействие от опитен сертифициран консултант, за да обсъдим най-добрия начин, по който можем да ви съдействаме. Решението може да е по-просто отколкото ви се струва и да може да се случи с вашето темпо и очаквания.


Спокойният сън е близо!


Свалете приложението Unicorn Baby App за още практични и полезни съвети по всяко време и на една ръка разстояние. Неслучайно имаме цял раздел, посветен на дремките - за да се справим заедно.


3324 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички