Търсене

Сънят при започване на детска градина или ясла

Актуализирано: преди 4 дена



Едно от предизвикателствата, с което ще се сблъскате, когато учите детето си да спи добре, започва в момента, в който то ще прекара целия си ден с някой друг, а не с вас.


Комбинирането на добър сън и започване на градина може да е трудно начинание. След като сте постигнали толкова много с режима и заспиването и е време да се доверите на някого другиго, който да поддържа нещата в ред.


Лично аз, когато се сблъсках с тази ситуация за първи път, се почувствах като Микеланджело, току-що завършил Сикстинската капела, и получил нареждане да подаде четката си на непознат, който щял да “поеме от тук“.


Моят шедьовър?


Цялата тази упорита работа и решителност? Поверено на някой, когото дори не познавам?


Но ето добрата новина. Това е абсолютно постижимо. Изпращането на вашето мъниче на детска градина няма да саботира съня му, стига да обсъдите всичко с персонала, а ние имаме няколко чудесни съвета, които да ви помогнат да го направите лесно и без конфликти.


Избор на детска ясла или градина


Ако детето ви все още не е прието в детска ясла или градина и не сте направили своя избор къде да го запишете, ето някои неща, които са насочени към съня, които трябва да имате предвид.


Попитайте ги какъв е техният подход към дневните дремки. Слагат ли деца в точно определено време? Позволяват ли на децата индивидуално време за дрямка или всички деца са с един график?


Способни ли са да отговорят на конкретни искания по отношение на дневния сън на детето? (т.е. ще позволят ли на детето да опита да заспи само или ще бързат да предложат помощ).


Адаптация


Ако целта е детето да посещава всеки делничен ден на градина, изпращайте го всеки делничен ден още от началото. Не го изпращайте за един ден първата седмица, два дни следващата и т.н. Разбира се, това може да се случи само и ако детската градина го позволи. По този начин детето се адаптира по-бързо и не се обърква.


Някои градини практикуват оставане само до обяд в периода на адаптация. След прибиране вкъщи на обяд (внимавайте детето да не заспи в колата по пътя), постарайте се да следвате градинския график за остатъка на деня.


Старт!


Когато дойде време детето да прекара целия ден в градината, останете спокойни за съня. Възпитателите имат похвати как да предразположат децата за заспиването и свикването в в рамките на няколко дни. Не се притеснявайте, ако се наложи там детето да заспива с повече помощ в началото. Децата обикновено са способни да различават средите. Навиците, които те усвояват в детската градина, не е задължително да се пренасят у дома, така че ако в детската ясла или градина детето ви използва например биберон или нещо друго, което му помага да спи по-добре, не се тревожете, че ще се нуждае от това конкретно нещо и вкъщи.


Също така детето може и да ви изненада в обратната посока и да разберете, че

то заспива съвсем само в креватчето си в яслата докато вкъщи това никога не е било постижимо.

Често пъти с нас се свързват родители, за да попитат как така е възможно детето им да заспива само в яслата, а у дома не. И това им дава кураж да потърсят помощ и консултации по детски сън - чудесно е да видиш, че детето ти всъщност е напълно способно, стига само да му се предложи възможност и правилния стимул.


Режимът в градината и вкъщи


Съвсем нормално е да има различия между режима в градината и вкъщи. Ако режимът на яслата се различава от този вкъщи, това няма да доведе до края на света. Разбира се, би било голям плюс ако може да уеднаквите режимите и на двете места. След като разберете какъв е графикът в детската градина, може да започнете да променяте режима и вкъщи поне две седмици преди старта и така детето да има еднакво ежедневие навсякъде.


Ако детето започне да заспива по време на пътуването до вкъщи, опитайте се да го държите будно. По-добре е да го сложите да спи по-рано вечерта, отколкото да дремне за кратко в 17 часа и това да измести вечерното лягане и да “открадне” часове от ценния му нощен сън. Ако детето все пак заспи по пътя, събудете го, когато се стигнете, и оставете време за игра преди лягане, за да се умори достатъчно.


Реакции, които можете да очаквате


Започването на ясла е огромна промяна за мъничето, а също и за цялото ви семейство. Нормално е да има период на свикване и на напрежение преди отново да почувствате рутината в ежедневието си. Можете да очаквате в първите дни и дори седмици сънят през нощта да стане по-неспокоен като отговор на вълненията и промените. Бъдете до детето си и го подкрепяйте, но междувременно се постарайте да не завръщате стари навици и способи за приспиване, като например вземане във вашето легло след като детето вече спи в собствено. Задържането на това, което сте постигнали със съня и поставянето на ясни граници всъщност ще помогне много на детето да се върне към добрия сън бързо. А добър сън ще му бъде безкрайно нужен при положение, че ще се уморява повече сега, когато вече е на градина.


Също така много деца наскоро започнали градина стават изключително взискателни към компанията на родителите си в следобедните и вечерните часове. Търсят повече контакт, игра и взаимодействие в стремеж да наваксат пропуснатото през деня. Осигурете им цялото внимание, от което се нуждаят, но не правете компромис с ранното вечерно лягане. Децата в тази възраст се нуждат от 10 до 12 часа нощен сън, за да бъдат здрави, да се развиват добре и да бъдат спокойни. Сънят има пряка връзка с имунитета, който е толкова нужен особено в първите месеци на градина, когато детето е по-склонно да боледува, затова се постарайте мъничето да спинка достатъчно.


Като цяло няма причина, поради която детската градина и добрият сън да не вървят ръка за ръка.

Превърнете яслата във ваш съюзник в тази мисия. Персоналът там също има голям интерес вашето мъниче да бъде възможно най-щастливо и отпочинало. Междувременно останете отворени за диалог, бъдете уважителни и търпеливи и приемете, че не винаги условията могат да се приспособят към всяко отделно дете толкова, колкото ни се иска. Продължавайте да си спазвате рутината си, придържайте се към графика си възможно най-точно. Въздържайте се да правите крачка назад към лоши навици за сън и нещата скоро ще си дойдат на мястото. Ако все пак почувствате нужда да работите по съня на мъничето с помощта на професионалист, не се колебайте да потърсите подкрепа. Имаме богат опит с деца в яслена и градинска възраст и почти няма какво да ни изненада :)


271 преглеждания0 коментари

Последни публикации

Виж всички