Търсене

Регресия на съня в 12 месец



Докато подготвяте дългоочакваното парти за първата годинка на най-любимото същество, можете да се окажете с неочаква


н „подарък“ – по-трудни приспивания или ранни събуждания, или неспокойни нощи. Няма да споменаваме, че може да е комбинация от всички тези пикантерии, за да не отмените празненствата. Не бързайте. Регресията на съня в 12 месец не е нещо необичайно и си има съвсем простичко обяснение, а то е: детето ви расте и се променя.


Което е чудесна новина, нали?


Това, което конкретно дава отражение са следните промени или комбинацията от тях:


- Засилената мобилност и прохождането (или опитите за прохождане)

- Първи опити за бойкот на рутинни дейности (о, да, това е само началото, но все пак можете да очаквате един тих период поне до към осемнадесетия месец преди началото на бебешкия пубертет)

- Подготовка или пълна готовност за преход към една дрямка.


Регресията в 12 месец (при някои деца може да започне още в единадесети) като всяка друга регресия може да ви изненада със съвсем непредвидени неспокойни нощи. Това се случва дори и на бебета-еднорози, които спят по цяла нощ и сварва родителите меко казано неподготвени, а ако е в комбинация със системно влошен сън, нещата могат да се окажат и доста по-трудни. Разбира се, може и да ви подмине неусетно, но дори и да не сте от тези късметлии, не се притеснявайте, защото този неприятен период едва ли ще продължи повече от две седмици.


По какво можете да познаете, че детето ви минава през регресия на съня в 12 месец?


- Изпитва трудност да се успокои и заспи вечер или за дремките. Може да се изрази в по-дълги приспивания или засилен протест.

- Има по-чести или дълготрайни събуждания през нощта

- Страда от лошо настроение през деня – самата регресия може да ощетява детето откъм сън и това да причинява безпокойство.

- По-дълги или по-кратки дремки от обичайното.


Когато става въпрос за периоди свързани с нормалното развитие на детето една от най-добрата стратегия е просто да изчакаме да отмине, но междувременно вкарването на някоя и друга тактика в плана за действие ни вдъхва увереност и ускорява подобрението. Ето какво можете да направите, за да помогнете на мъничето да просне регресията в нокаут.


Обърнете внимание на режима. Ако виждате ясни сигнали, че е време за преход към една дрямка, не го бавете твърде много. Колкото и да е неприятен самия преход (коя промяна не е?), ако вече е наложителен, предприемането на действия в тази насока ще подсигури по-скорошно облекчение и ще предотврати трайното влошаване на съня.


Запазете добрите навици. Дори това да означава по-дълго приспиване, опитайте да не въвеждате нови асоциации за заспиване и нежелани навици. Напомняйте си, че това е преходен период, който ще отмине бързо, докато лошите навици остават дългосрочно. Особено, ако детето вече заспива самостоятелно – това е чудесна способност, която си заслужава да запазите дори и с повече усилия.


Осигурете повече движение в периодите на бодърстване. Приятната физическа умора може да бъде ключът към по-лесното заспиване, дори и в турбулентен период.


Работете по съня. Когато детето има добри навици за сън по правило всички турбулентни периоди (боледуване, зъбки, регресии, пътуване) преминават, ако не неусетно, то поне по-леко и с по-малко последствия. Метафорично казано, ветровитото време по-трудно ще разклати къща със стабилни основи.


Бъдете търпеливи. Да повторим родителската си мантра „И това ще мине.“ И ще ни останат само спомена, научения урок и „ей този бял косъм от регресията в 12 месец.“ Шегата настрана – истината е, че самообладанието, спокойствието и увереността на родителя са от огромна помощ за детето и изпращат сигнал, че всичко е наред, а за мъничето понякога това е напълно достатъчно.


И всичко ще бъде наред!




448 преглеждания0 коментари

Последни публикации

Виж всички